fredag den 12. oktober 2012

Indisk inspireret hvidkålsgryde med linser og gulerødder



Hvidkål er så billig, at det burde være forbudt ikke at spise det, men jeg synes det kan være svært at finde på hvordan det skal tilberedes. I går lavede jeg indisk inspireret hvidkålsgryde med røde linser og gulerødder. Det var utrolig nemt at lave og det smagte faktisk rigtig godt.

Opskrift til 4 pers.

500 g hvidkål
2 stort gulerødder
4 dl røde linser
1-2 fed hvidløg
1 løg
1 spsk. karry eller garam masala (jeg brugte en blanding)
15 fennikelfrø
1 tsk. cayennepeber
oliesalt
1 liter grøntsagsbouillon

Snit hvidkål, skær gulerødder i skiver, skær løg i tynde både og svits i olie i 5 min. Tilsæt krydderier, linser, presset hvidløg og grøntsagsbouillon og lad retten simre under låg i 30 min. Smag til med salt.

Server med fint snittet rødløg og masser af frisk koriander eller persille på toppen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...