onsdag den 6. juni 2012

Besøg på Aros




Aros med en god veninde og hendes 2 årige datter. Jeg har årskort hvilket virkelig kan anbefales, da man med god samvittighed kan nøjes med at se nogle af udstillingerne og gemme andre til en anden gang. Vi nåede at være i "rainbow", hvilket jeg aldrig bliver træt af og så tog vi en hurtig runde i særudstillingen "Modernisme - maleriets fornyelse 1908 - 41", som kører frem til 26. august 2012.
Modernisme og i særdeleshed kubisme er min absolutte favorit, jeg bliver helt bjergtaget af enkeltheden, fladerne og farverne, og er meget begejstret for især Harald Giersing og Vilhelm Lundstrøm. Jeg skal helt sikkert tilbage og studere hvert billede.

Her ses et par af mine favoritter:

Stående model af Vilhelm Lundstrøm

af Vilhelm Lundstrøm

Ung dame i lyseblåt af Harald Giersing





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...